Senior Accountant
Deltagende i regnskapsavdelingens løpende arbeid innen regnskap (Xledger) i en overlappingsperiode ifm nyansettelser og permisjon. Fokus på inngående faktura, COGS og OPEX, oppfølging av dokumenter i epost og flyt samt månedlige avsetninger COGS og OPEX. Opplæring av nyansatte. Støtte til lokal interim regnskapssjef.
Interim regnskapsjef
Ansvar for løpende regnskapsarbeid (Tripletex) og full avstemning saldobalanser. Fem måneders engasjement i forbindelse med endringer i regnskapsavdelingen, herunder forberedelser og avstemninger i forbindelse med outsourcing av regnskapet til eksternt regnskapsbyrå f.o.m. januar 2023. Meget tett og godt samarbeid med CFO.
Interim regnskapsjef
Ansvar for regnskap med konsernrapportering i Cognos. Årsoppgjør. Aktiv deltagende på operativt nivå i en avdeling med 5 medarbeidere hvorav en fulltid regnskapsmedarbeider. Operativt deltagende i løpende kontroll relatert til konvertering fra AS400 til en NexStep + D365 ERP løsningen for konsernet.
Interim regnskapsjef
Fungerende regnskapssjef med ansvar for gjennomføring av årsoppgjør og tilhørende offentlig rapportering. Høyskolen er et statsforetak og rapporterer løpende til DFØ, herunder årsregnskap. Veiledning av økonomiavdelingens 6 medarbeidere innenfor alle områder relatert til regnskap, avstemning og rapportering. Flere av medarbeiderne hadde kort fartstid i AHO, derfor var det et særskilt behov for tett og god dialog for å sikre effektiv og korrekt rapportering av årsregnskapet.
Interim regnskapsjef
Utleid konsulent til Modhi Collect AS og Modhi Finance AS som fungerende regnskapssjef for å ivareta og videreutvikle operative regnskapsoppgaver i økonomiavdelingen. Modhi Finance AS er morselskap og med Sparebank 1 Gruppen som eier. Selskapet kjøper fordringer og driver gjennom datterselskaper inkassovirksomhet. Selskapene etablerte en ny organisasjon november 2018 med egne systemer for inkasso, regnskap, datavarehus mv. Involvert i månedsavslutning, månedlig internrapportering, offentlig rapportering og årsoppgjør i tett samarbeid med controller. Utvidet bruk av Excel i internrapportering. Delaktig i implementeringen av økonomisystem også for tre nyetablerte datterselskaper i Sverige.
Assisterende regnskapssjef
Utleid konsulent til Mestergruppen for å ivareta regnskapsoperative oppgaver i Sentrum Bygg (SB) økonomiavdeling. SBs regnskapssjef/økonomisjef sentrale deltagelse i planlegging og testing av Økonomi-/ERP-system på konsernnivå medførte behov for en stedfortreder i regnskapsavdelingen. Løpende ansvar, veiledning og deltagelse i det operative arbeidet i avdelingen med ordrebehandling, fakturering, remittering, avstemning, regnskapsføring, månedsavslutning og månedsrapportering. Deltagende i arbeidet med årsavslutning i dialog med revisor og regnskapssjef. Oppfølging avdelinger og prosjekter mht. lønnsomhetsanalyse og fakturering av kunder. Veiledning og opplæring av medarbeidere i regnskapsavdelingen. Delaktig i prosessen for 2019 budsjett.
Konsulent
Utleid konsulent til Høyskolen Kristiania. Operativ bistand til alle sider ved regnskap / lønn, rutinekontroll og avstemning av regnskap for årsoppgjør for en juridisk enhet (høyskole med 2000 elever) som ble overtatt av Høyskolen Kristiania mai 2017.
Senior advisor accounting
Gjennom 8 år som regnskapsfører hos Econpartner AS ansvar for regnskapsføring, lønn, alle typer rapportering internt (utstedelse faktura, håndtering inngående faktura, reskontroavstemning, resultatrapportering tilpasset kundens behov mv) og eksternt til myndigheter og revisor (merverdiavgift, a-melding, RF1199, HMS-kort, ligningspapirer mv).
Primært arbeidet med utenlandske selskaper og deres norske avdelinger (NUF) eller datterselskaper (AS) innen bygg og anlegg. Selskapene hadde i hovedsak fast driftssted i Norge, noe som medførte komplett rapportering til norske myndigheter. Selskapene benyttet ofte utenlandske underleverandører og disse var ikke alltid skattepliktige, dog pliktige til å rapportere ansatte (RF1199, personnummer, a-melding) og merverdiavgift.
Arbeidet med utenlandske selskaper medfører mye veiledning for å forklare norske forhold så som registrering av selskaper i Norge, MVA rapportering, avklaring skatteplikt for selskap og ansatte jfr skatteavtalene, informasjon om lønnsforhold, arbeidsgiveravgift, trygdeavgift (social security), arbeidstid, minstelønn, ansettelseskontrakter mv., altså en form for ”how to do business in Norway” veiledning. Kommunikasjonen har foregått på tysk og engelsk, noe jeg trives veldig godt med.
I møte med nye utenlandske kunder medvirkende rolle ved presentasjon av Econpartner, utarbeidelse av tilbud og forklaring rundt norske regler innen regnskap, skatt, mva, lønn mv.
Regnskapsfører
Regnskapsfører for norske aksjeselskaper innen bygg/anlegg, tele- og media.
Freelanceoppdrag mm
Styreverv, generell rådgiving og prosjektarbeider (bygg, IT, økonomi og regnskap)
Økonomi- og administrasjonsansvarlig sentralt i kjøkken-møbel-kjeden Arbeid innebar også tegning av kjøkken, ordrehåndtering og logistikk.
Partner/ Økonomi- og administrasjonsansvarlig (02/2000 – 08/2003)
Rådgiver innen rekruttering og organisasjonsutvikling, hovedsakelig for bransjene IT og telekom. Som administrasjonsansvarlig har jeg også ivaretatt økonomifunksjonen og den daglige driften av IT systemene.
Rekrutteringskonsulent
Hovedsakelig innen IT og Telecom (01/1998-01/2002)
De ansatte i B-I-Recruiting inngikk en avtale med eierne om en «employee buyout» februar 2000 og etablerte selskapet Intellectual Capital Group AS.
I Datavikar startet jeg som kursinstruktør for Office og Lotus applikasjoner. Etter hvert som selskapene fusjonere og utviklet seg fikk jeg ansvar for planlegging ved samlokalisering av datasystemene samt påfølgende driften av nettverk med 70 brukere.
Kjørbokollen 30, 1337 Sandvika
46 42 99 97 eller 95 09 03 94
post@aprimo.no
Org. nr. 992 498 153